Friday, December 23, 2016

Transkrip Perbualan Bersama Ahli Kumpulan AtomyStars DonZaini, Sabtu 24/12/2016

Dalam setandan pisang, ada pisang saiz kecil. Tak semuanya besar. Kalau diayak, yang kecil jatuh dulu. Yang left tu umpama pisang yg kecil. Itulaha sunnatullah. Tak semua orang kekal istiqamah. Macam saya jugalah. Sudah berapa MLM saya ikut, belum ada yang menjadi. Allah belum berikan kepada saya. Banyak masa dan wang ringgit saya habiskan tapi tiada hasil. Orang rumahpun dah perli saya siang dan malam. Tapi saya tetap degil, nak jugak buat Atomy ni. Kenapa ea? Sebab saya lihat Atomy ni tak perlukan modal untuk bermula. Dulu saya join Uptrend, konon e-commerce biz. Dapat lot kedai di dalam internet. RM3K lebih hilang. Tone Excel, buka 3 akaun pastu pindah BestMobile, jadi ABC, RM15K hangus.

Tiba2 exD9 saya di BestMobile wasap iklan Atomy kat saya dan iklan tu bagitahu, tiada modal permulaan untuk bermula. Bila saya setuju untuk join, saya mula mengkaji Atomy. Setiap benda yg saya join, saya akan kaji dan kajian saya sampai saya boleh buat blog saya sendiri. Tuan/puan tengok sendiri blog saya. Ini blog saya http://bit.ly/2gLKmK3,

Saya pun memang tiada pendapatan sekarang. Macam mana nak buat biz lagi. Itu belum saya cerita Biz Tok Blagak (emas) lagi. Telinga saya dah tebal dengan leteran isteri saya. Tak serik2 dia cakap.

Kalau nak kumpul, ratusan ribu hilang. Hilang kawan yang saya runsingkan.Namun kenapa ea saya nak jugak buat Atomy ni. Sebab saya boleh rancang bila nak guna modal. Lagipin saya penuh yakin, MLM cara Atomy ini sesuai dengan jiwa saya. Tidak memaksa, tidak menekan. Dan saya yakin yg beri rezeki bukan Atomy, bukan juga tuan/puan di sini. Yg beri rezeki 100% Allah. Allah suruh kita berusaha dan kita usahalah.

Saya tak perlu keluar malam untuk meeting. Tak perlu jumpa orang. Tuan/puan tahu tak berapa orang semuanya di sini? Lebih 100 orang. Kita tak pernah jumpa pun. Hanya segelintir yang rapat, kawan kamcheng jer saya jumpa. Itupun boleh bilang dengan jari.Saya hendak buktikan terutama pada isteri saya, sayapun boleh berjaya cuma masanya saja belum tiba. Atomy adalah platform terbaik saya. Saya ada skill yang orang lain tiada. Kenapa saya tidak gunakan skill tersebut?
                      
Nasihat kepada tuan/puan yg ada di sini, istiqomah adalah jawapan kepada masalah kita. InsyaAllah, kita akan berjaya kalau kita istiqomah. Kita tak perlu modalpun. Kita cuma beli barangan keperluan di Atomy.



Maksud gambar di atas ialah untuk kekal dalam peluang menjana pendapatan di Atomy hanyalah berbelanja lebih kurang RM20 dalam masa setahun.

Dalam masa setahun itu, kita usaha untuk besarkan kumpulan kita. Saya baru kurang sebulan telah kumpul lebih dari 100 ahli. Pepatah Inggeris ada menyebutkan di belakang sebiji tembikai ada berjuta tembikai.Tuan/puan adalah tembikai pertama saya. Bayangkan, dengan izin Allah, akan ada ramai lagi yg akan join Atomy ini melalui tuan/puan. Saya tidak nafikan, dari ramai di sini akan ada yang akan LEFT the group. Tapi kejayaan saya bukan yg LEFT tu tentukan. Kejayaan saya Allah yg tentukan. Kerja saya ialah teruskan perjuangan.

Semoga apa yg saya sampaikan pagi ini memotivasikan saya sendiri dan harap2 tempiasnya sampai kepada tuan.puan.Jumpa anda di puncak kejayaan dalam Atomy, wassalam.

No comments:

Post a Comment